18 September - Ett sjukt långt inlägg

Det tillhör inte vanligheterna att jag utförligt berättar vad jag gjort under veckans alla dagar såsom ex. Malin gör. Men känner att det är läge för det just nu... Here we go:
I helgen firade vi vår broder Jonas som fyllt 25 med kycklingsallad och kaffe. Efter kalaset var det träff för vår träningsgrupp och 4st av oss tog oss upp till Skatås och tränade på ett eller annat sätt. Jag och Malin gick dit, sprang 2,5km backintervaller och mötte sedan mamma och Jonas för cirkelträning på gräset. Riktigt mysigt!
Sedan hade vi 3-rätters knytkalas hemma hos Jonas. Lax-rulle- grej, egengjord pizza samt blåbärspaj. Allt enligt LCHF naturligtvis. Johanna, Emma och Cathrin och senare även Jimmy anslöt också. Riktigt trevlig dag!
 
På söndagen blev det mycket soff-sittande med läsning och USA-film-redigering. Nu börjar den likna något! Kommer bli typ 25-30 minuter lång... Men vad är väl det av en tre veckors resa? Kommer bli grymt! Naturligtvis kunde jag inte sitta i soffan hela dagen utan gick SNABBT till gymmet kl 16.30, tränade i 40 minuter och gick lika snabbt hem. Lagade mat och kollade sedan på baksmällan 2. Riiiktigt härlig söndag!
 
Igår hade jag vilodag, men spenderade eftermiddagen med att tvätta bilen, handla och till en snabb snabb snabbvisit på lindex där jag köpte en tischa och en klänning på rea. Älskar denna årstiden med alla reor.
Handlade mat fixade lite i lägenheten innan jag slog mig ner i soffan och läste/ kollade på "The town".
 
Imorse gick jag upp 05:15. Packade väskan, tog på mig träningskläder, slängde i mig en LCHF-macka och åkte till Hindås (där jag jobbar). I 35 minuter var jag sedan ute, varav 20 minuter spenderades med att springa backintervaller i hindås mördarbacke (som den i folkmun kallas). Otroligt att mina ben orkade bära mig upp för den så pass snabbt och så många gånger som de gjorde. En eloge till benen. Pulsen nådde vid ett tillfälle 190 och hjärtat satt uppe i halsen. Väl tillbaka på jobbet duschade jag och tog med mig kaffe till kontoret. Bästa tänkbara start på dagen om du frågar mig (Bortsett från om jag skulle vunnit 1 miljon eller så). Så ser mina vardagar ut i stort. Ofta är det powerwalk på morgonen, men 1-2 ggr/vecka blir det intervaller. Älskar rutinen jag har nu.
 
Sådär ja. Det var min novell rörande lördag-tisdag.
 
Här får ni bilder från imorse också. God afton.
 
 

Igår hade jag på mig mina smaljeans. Köpte alltså dessa för två år sedan ungefär, och har inte kunnat använde de då de varit för små. Igår var första gången ever då jag kände att de satt såpass bra att jag kunde ha de en hel dag. STORT steg. Sjukt nöjd. De är från Cheap Monday, köpta second hand.


Nöjd efter intervallerna imorse


Mördarbacken

Vit kavaj och ny tischa idag.

Lämna kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0