DIP DYE - DIY




För ett bra tag sedan fyndade jag ett par baggy levisjeans på Erikshjälpen för ca 70-80:-
I förrgår kom jag på den briljanta idén att dip dye:a de! Sagt och gjort. Lite klorin+ lite vatten i en hink. Gummiband på byxbenen där jag ville gränsen mellan blekt och blått skulle vara, och i med nedre delen i hinken.
Lät ligga under natten och petade runt litegrann, för att få lite mindre fläckar blått kvar.
Tvättade i maskin sedan och: TADA!

Idag har jag pimpat de ytterligare. Tyckde de var för "fina" och oslitna i färgen ovanför knäna, så jag skvätte ner de lite med klorin idag. Håller tummarna att det blir bra!

Fixar en bild på hela brallorna sedan när de är klara. Om jag blir nöjd dvs. :-)


Lämna kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0