Operation eller inte...?

Idag:
Ja, då va man på jobbet då!! Vart på sjukhuset idag, och träffat min läkare! Han konstaterade att ledbandet släppt IGEN och han måste operera om det skall bli bra. Dock sa han att jag får bestämma om jag vill bli opererad eller inte. Med tanke på att det i så fall skulle bli min fjärde operation på handleden, sa han att han förstår om jag inte orkar genomgå en till... Så rent teoretiskt KAN jag välja att inte opereras... Dock finns det då risk att jag sliter ut leden, och måste operera när jag blir äldre.... Frågan är vilket jag skall göra.....? Svårt!! Om jag opererar inom ca ett år, så kommer min första läkare (Eithor, som är jätteduktig och erfaren) vara med vid operationen. Väntar jag längre kommer han antagligen inte kunna vara me... (han är 68 år...) MEN opererar jag nu, så kommer de laga handleden med hjälp av en sena, och bygga upp ett "fejk- ledband"... Väntar jag tills leden slits ut så kommer jag få operera in ebn konstgjort led (typ som ett gångjärn), och det är tydligen den bästa metoden att få det riktigt bra och stabilt..... Gud va jobbigt... Får fundera på saken....

Underbart väder idag också! Åt t.o.m frulle på balkongen hemma, utan att frysa, trots att balkongen ligger i skugga på förmiddagen!! =)

Gårdagen:
Riktigt skön dag igår me! Fick lite panik över att jag inte hade något att göra, när vi bestämde att vi inte skulle åka till Ullared.. Åkte till mamma och solade i 1 timma, sen åkte jag hem och åkte direkt till gymmet! SKÖNT! Sen åkte jag hem och fixade iordning hemma, sorterade tvätt, satte på musik, lagade mat, duschade, packade in håret ETC! RIKTIGT skönt att bara vara hemma! Va extremt längesen faktiskt! De e underskatat har jag kommit på... Dock kan jag ju typ inte sola hemma (blir nog randig om jag lägger mig på balkongen.... =)) Men satt t.o.m ute på balkongen igår efter att solen gått ner bakom taket i bikini, och bara njöt av att det va varmt! Känndes nästan som man va utomlands! HELT UNDERBART!!

Ska sms:a Hellis nu å kolla om hon e sugen på Ullared idag! =)

12.53. Nu har jag käkat lunch, kassler, stekt lök & stekt potatis! Gott! Sen blev det ett halv äpple också! mmm! Satt ute hela lunchen, ch solade i sammanlagt 45 minuter! Hoppas det gav ngt resultat! =)

Sms:ade Helena, och hon va vid havet, och skulle fira sin faster ikväll som fyller år... Malin vill bara följa med om Helena följer med, så antar att det inte blir ngt! Ska kolla med Malin för säkerhets skull, men antar att hon inte vill...

more to come!


All denna mat lagade jag igår kväll!


Kaffe på sjukhuset imorse.... jättegott!

-
Solar på altanen!

-babby

Lämna kommentar här!
Postat av: ia angelina

stackars lilla kusse : (

tycker synd om dig!



varför kan dom inte sätta in "gångjärnen" redan nu?

2009-06-25 @ 12:51:25
URL: http://iaellerangelina.blogg.se/
Postat av: Babby

=) E faktiskt lite synd om mig....



För att det är en såpass ny metod, så dom har inte sett hur det blir på lång sikt, och jag är såpass ung.... =(

2009-06-25 @ 12:55:19
URL: http://lindababby.blogg.se/
Postat av: Hånny

Jag sa inte om Helena följer med! Jag sa om jag inte har Wille så kan jag följa med... annars blir ju han ensam eftersom mamma jobbar...

2009-06-25 @ 13:10:44
URL: http://malinhanny.blogg.se/
Postat av: Babby

OK!!! Bra! Hoppas du inte behöver ta honom då! =) =)=) När vet du? Ring mig när du vet.....

2009-06-25 @ 13:53:13
URL: http://lindababby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0