San Diego

Vid 10.30 imorse lämnade vi vårt hotell i San Diego och körde mot La Jolla beach. De bilderna är inte inlagda på datorn än, men oj så fint! Där stannade vi och solade ett tag på stranden, och drack kaffe och åt lunch på 2 ställen vi fått rekomenderade av en vän. Underbart mysigt kaffeställe, och riktigt bra och prisvärd lunch. Tack Alex!
Nu sitter vi på vårt hotellrum i LA, Marina Del Rey och ska strax gå ner till venice beach, och sedan möte upp Merie och hennes man James i Venice för middag. Ska bli riktigt kul att träffa Merie igen efter 2 år!
Samtliga bilder ovan är tagna från coronado island i San Diego, och det ni ser är San Diegos skyline. Vi såg även VILDA delfiner medan vi väntade på färjan tillbaka, vilket tydligen är VÄLDIGT ovanligt! Grymt!
Bara tre nätter kvar nu, och jag känner mig vemodig. Skulle velat ha några dagar till i LA. Älskar LA.
Later!

THE US

Just nu är vi i San Diego, och imrgon väntar Sea World. I övermorgon åker vi till LA, för 3 dagars sightseing och annat gött, för att sedan återvända till SE. 3 veckor i steterna avverkade och då har hunnits med: Palm Springs, Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, Palm Springs igen och nu San Diego och LA.

Tog en kvart att läga upp en ynka bild, så visar mer vid ett senare tillfälle...

Later folks!

6/6

I fredags hade vi besök av syster Emma och Syster Malin, Kusin Ia med pojkvän, samt av Larsa. Vi började med äggmålning, därefter musikquiz, och till sist åkte några av oss på förfest. Jag och Malin avvek från förfesten innan 12, för att åka hem och sova.
Efter att jag och Malin kollat på The departed och dregglat lite över Leos skådespelartalanger åkte Malin för att jobba, och jag och André åkte till hans föräldrar för påskmiddag.
Idag har vi grejat med ett arbete hela dagen och nu håller André på att byta däck. Jag tänkte göra ett första utkast på packlista till USA. Vill ju inte glömma något! Imorgon planerar jag att vara hos Mormor en svöng, och sedan träffa Fredrik i Hindås. På kvällen ska jag packa, och sedan åker vi på tisdag! Wihiiiew!

Lipar lite över att min halssvullnad har blivit vättre sedan igår... Försöker tänka bort den, och förgöra den med ipren och alvedon. Det SKA gå.

Later folks!

EASTER

Denna köpte jag på erikshjälpen för några veckor sedan. Skön liksom.
Nu har jag semester tom. 3 Maj. På tisdag lyfter vi. Längtar. Längtar.
I eftermiddag kommer syskon och kusiner hit för äggmålning och vindrickande. Mycket trevligt!

Glad påsk!

TYPICAL

Grillad kycklingfilé och klyftor av gul lök, feta, avokado, balsamvinäger och olivolja, melon samt babytomater. Så såg en middag ut förra veckan.
Äter mest protein, grönsaker och en del fett nu sista rycket. Ska ner ett litet ynka kilo innan resan har jag lovat mig själv. Och det känns bra. Kom igen nu vågen! Svik mig inte!

THIS I LIKE

För mönstret på första, och smarta detaljer på andra.

Just vart ute på en halvmils löprunda följt av 30 min gym. Ska äta ett ägg och sedan duscha. Ur högtalarna strömmar John Mayers sköna stämma, och jag känner bara för att somna på soffan med tända ljus... Mmm. 2,25 dagar kvar till 4v semester, och det börjar kännas. Gött alltså.

PHONE

Fått en jobbtelefon. Fick inte välja iPhine, annars hade jag gjort det direkt! Får se hur väl jag kan bekanta mig med denna rackaren. Tar nog ett tag. Tänk om alla telefoner hade haft samma kopplingar, då hade jag sluppit tänka på nya dockningsstationer och bil-laddare. Damn. Men SNYGG är den! Samsung Galaxy S2 vit. Mumma.