Bengans sista dag.......

Ja då sitter man här igen! Trött idag! Längtar till efter jobbet, då jag ska käka lax- sallad med Malin nere vi sjön!! Gött ska de bli! Nu e jag GÖRhungrig! Har ställt in mig på att det är ferdag idag, så hela morgonen har jag räknat med att få frukost kl 9... MEN insåg när jag kom imorse att de va torsdag... fan då... De blir till å käka bär, frukt och yoghurt som vanligt!!

Idag är Bengts sista dag......... Har går i pension! Fruktansvärt sorgligt! Vill inte att han ska sluta! Han har ju jobbat här sen jag va 6 år! Jag kom alltid hit efter skolan när jag gick i Hindås, och hämtade 20 kr av bengt, gick upp till OK, köpte 2 godispåsar (en till honom och en till mig)! Va alltid EXTREMT noga att det va exakt 10 kr i varje påse, så jag gick fram till vågen hur många ggr som helst få att det skulle bli rättvist.... Sen gick jag tillbaka till bengt och lämnade godiset, och satt ute och pratade med honom i produktion tills vi ätit upp..... Å han sa alltid att han tyckte min påse va tyngre än hans, bara för att skoja med mig...... Detta hände så ofta att jag efter ett tag gick under namnet: "tjejen med den randiga godispåsen"... De va på den tiden då de hade randiga malaco- godispåsar på ok....
A, de jag ville komma fram till e iaf att det är jättetråkigt att Bengt ska sluta,.....

Nu e de dags att pallra sig upp till lunchrummet och äta tårta och fira av Bengt.... Köpte 2 st godispåsar på lunch och skrev: linda, 10 kr, och Bengt, 10 Kr på dom! =) Han blev jätteglad! Lägger upp bilder sen, vet inte vart jag lagt min mobil.... !!! oooops!


Våra godispåsar!


Jag och Bengan innan han går

(hittade mobilen under en pärm på mitt skrivbord... aksnke dags att städa kontoret....????)


-babby

Lämna kommentar här!
Postat av: Hånny

åååå bengan! Jag blev nästa tårögd av din lilla historia där... Hälsa Bengan och RAMA han lääänge från mig!

2009-07-02 @ 08:52:09
URL: http://malinhanny.blogg.se/
Postat av: Hånny

KRAMA asså

2009-07-02 @ 08:52:29
Postat av: Babby

Haha! A, ja vet.... Kommer lätt gråta sen när vi "firar" av honom...... Usch... Ska hälsa och krama honom från dig!!!!

2009-07-02 @ 09:25:20
URL: http://lindababby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0